Cyber ​​Mandag er en markedsføring udtryk for mandag efter Thanksgiving ferien i USA. Udtrykket "Cyber ​​mandag" er skabt af markedsføring virksomheder til at overtale folk til at handle online. Begrebet blev opfundet af Ellen Davis og fik sin debut den 28. november 2005 i en Shop.org pressemeddelelse med titlen " ”Cyber ​​Mandag vil hurtigt at blive en af ​​de største online Shopping dage på året”


Ifølge Shop.org/Bizrate Research 2005 eHoliday Mood Study, "77 procent af alle online forhandlere sagde, at deres salg steg betydeligt på mandag efter Thanksgiving, en tendens, hvor der er STORE online rabatter og tilbud på Cyber ​​mandag i år (2005)”

I 2015 voksede Cyber ​​mandag online salg til en rekord $ 2,98 milliarder, sammenlignet med $ 2,65 milliarder i 2014. Men den gennemsnitlige ordreværdi var $ 128 en smule mindre end fra 2014 er 160 $.

Tilbuddene på Cyber ​​mandag er online og tilbydes af mindre detailhandlere, der ikke kan konkurrere med de store detailhandlere.

Black Friday giver generelt bedre tilbud på teknologi, med næsten 85% flere datalagring tilbud end Cyber ​​mandag. Black Friday har så langt flere tilbud til små apparater, bestik og køkkenudstyr gadgets i gennemsnit end Cyber ​​mandag.

Cyber ​​Mandag er større for mode detail. På de sidste to Cyber ​​mandage, var der i gennemsnit 45% mere tøj tilbud end på Black Friday.

Cyber ​​mandag er blevet en international markedsføring udtryk brugt af online forhandlere over hele verden.

philips.jpg
www.homeshop.dk/bradley-smokers
broilking.jpg
kamadojoe.jpg
Georgjul