Handelsbetingelser

Følgende bestemmelser regulerer forholdet mellem dig som privatkunde og Homeshop A/S, når du handler på www.homeshop.dk. Handler du som erhvervskunde (B2B), gælder de almindelige salgs- og leveringsbeting­elser for leverancer af produkter og byggematerialer - også kaldet DB-20. Læs betingelserne her

VIGTIGT! Hvis varen er transportskadet eller hvis vi har leveret en forkert vare, bedes du med det samme kontakte os på telefon 8770 2525 eller på e-mail kontakt@homeshop.dk 

Vi bestræber os efter at besvare mails indenfor 24 timer – dog ikke i weekenden.

1. Generelle oplysninger

Kontor & lager

Homeshop.dk A/S

v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S 

Industriparken 16 - Port 1

8620 Kjellerup

Tlf: 87 70 25 25 

E-mail: kontakt@homeshop.dk 

CVR: 27626920

Selskabsform: Aktieselskab 

Etableringsår: 2003

Showroom

Homeshop.dk A/S 

v/ Kjellerup Tømmerhandel 

Vinkelvej 1

8620 Kjellerup

Bankoplysninger

Spar Nord Bank A/S
Reg. nr.: 8491

Konto nr.: 4561782003

Iban: DK9584914561782003
Bic/SWIFT: SPNODK22 

2. Priser og kontrakter

  • Alle priser på siden er inklusiv 25% moms og afgifter, hvor intet andet nævnes. 
  • Alle priser er dagspriser. 
  • Prisen er den gældende ifølge Homeshop A/S på købs­tidspunktet. 
  • Når du har afgivet en bestilling, bekræfter vi den via e-mail, og ved enhver form for problemer med levering/gennemførelse af en ordre, vil du blive kontaktet telefonisk eller via e-mail. 
  • Der kan/må ikke benyttes rabatkoder på individuelle tilbud indhentet fra en Homeshop med­arbejder - disse priser er rene netto priser. 
  • Enkelte produkter har ekspeditionsgebyr pålagt - dette oplyses både på produktsiden og på betalingssiden.
  • Alle aftaler indgås på dansk. 
Prisfejl

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Homeshop A/S ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Udsolgte varer og forsinkelser

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Homeshop A/S sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kredite­ring af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Homeshop’s store udvalg.

3. Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervskunde. 

Handler du som erhvervskunde (B2B), gælder de almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer - også kaldet DB-20. 
Læs betingelserne her

For erhvervskunder gælder bl.a. følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset orderens størrelse
  • Vi opkræver kortgebyr for kunder, der benytter er­hvervs­kort. 
  • Kortgebyr krediteres ikke ved fortrydelse af køb.
  • Betaling med Dankort er gebyrfrit.
  • Gavekort udbetales ikke.
  • Ved køb af varer, der ikke er på lager og derfor skal bestilles, tages der forbehold for, at den ønskede mængde ved bestillingen ikke kan opfyldes fuldt ud. Skulle dette være tilfældet, forbeholder vi os retten til at annullere ordren eller, med accept fra køber, at leve­re en mindre mængde end det bestilte. Dette gøres uden købers krav på efterfølgende dækningskøb.

4. Betaling

Når du handler hos Homeshop A/S er du altid garan­teret en sikker betaling. 

Mulige betalingsmuligheder: 

  • MobilePay (ingen gebyrer) 
  • Dankort (ingen gebyrer) 
  • VISA/Dankort (ingen gebyrer) 
  • VISA Elektron (ingen gebyrer) 
  • VISA (ingen gebyrer)
  • VISA Debet (ingen gebyrer)
  • MasterCard (ingen gebyrer) 
  • MasterCard Debet (ingen gebyrer) 
  • ApplePay (ingen gebyrer)
  • Diners Club (Gebyrer - JA)
  • Homeshop.dk Gavekort
  • VIABILL - Køb nu. Betal senere, læs mere her
  • EAN

Såfremt der benyttes firmaudstedt betalingskort eller udenlandsk kort tillægges der kortgebyr. 

OBS - Kortgebyr krediteres ikke ved fortrydelse af køb.

Ved betaling med Dankort gennemføres transaktionen krypteret online via en Nets godkendt gateway server. Denne transaktion er godkendt af PBS. Hvis du ønsker mere information om online betaling, kan du besøge Nets: https://www.nets.eu/dk-da 

Betaling med andre kort gennemføres transakti­on­en krypteret online via en PensoPay godkendt gateway server.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserve­res beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  • Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortud­steder. 
  • Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 
Gavekort
  • Gavekort fra Homeshop A/S udstedes elektro­nisk og skal indløses på vores hjemmeside. Indløsning foregår under bestillingsprocessen ved check-out, hvor rabatkoden tilføjes ved "Har du en kampagnekode?"
  • Gavekort kan udstedes til en værdi fra kr. 100 til kr. 10.000. Hvis gavekortet benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestå­ende beløb, udstedes et nyt gavekort med den resterende værdi, som sendes til brugerens e-mailadresse.
  • Gavekort fra Homeshop A/S er gyldige i 2 år fra ud­stedelsesdatoen og kan ikke genopfyld­es. 
  • Ødelagte, stjålne og bortkomne gavekort erstat­tes ikke.
  • Gavekort udstedes i overensstemmelse med regler­ne i lov om betaling.

5. Leveringstid

Generelt
  • Estimeret leveringstid fremgår på produktsiden for det enkelte produkt. 
  • Hvis leveringsdatoen ændres af fjernlageret eller leve­randøren, vil kunden modtage en e-mail fra Homeshop.dk om den nye forventede leveringsdato.
  • Produktet med den længste leveringstid, er leveringstiden for hele orderen.
  • Leveringstid tælles som hverdage: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag.
  • Se leveringstiderne for alle dine produkter i "Se Indkøbskurv", inden check-out. 
  • Der findes fire kategorier af varer i vores 
sy­­stem: "På lager i Kjellerup", "Bestillingsvarer", "For­udbestil Nu", og "Leveres fra leverandøren". 
For eksempel sendes varer mærket "På lager i Kjellerup" direkte fra vores lager, mens varer und­er "Leveres fra leverandøren" sendes til kunden fra en tredje­partsleverandør. Læs mere om hver enkelt kategori længere nede.
  • Når du placerer en ordre, der indeholder varer både "På lager i Kjellerup", "Bestillingsvarer" eller "Forudbestil Nu", bliver den samlede leve­rings­tid bestemt af det produkt, der har den længste leveringstid. Dette skyldes, at alle varer i din ordre sendes samlet fra vores lager. Vi venter på ankomsten af alle bestillings­varer og forudbestillinger, før vi sender hele ordren, for at minimere antallet af forsendelser og dermed reducere både forsendelsesomkostninger og miljø­­­på­vir­kning. Ved at samle alle varer i én forsend­else sikrer vi også, at du modtager alle dine produkter på samme tid, hvilket giver en mere sammenhængende og praktisk leverings­oplevelse. 
  • Hvis du ønsker at få de varer, der er "På lager i Kjellerup", leveret hurtigere (fordi vi afventer "Bestil­lingsvarer"/"Forudbestil Nu"), kan du kontakte vores kundeservice for at arrangere en delvis forsendelse mod ekstra fragtomkost­ninger.
På lager i Kjellerup
  • Hvis varen er markeret som "På lager i Kjellerup", afsender vi din ordre hurtigst muligt, og for det meste fra dag til dag (bestilt inden kl 14). 
  • Du kan også vælge selv at afhente din ordre direkte fra vores lager. Vi sender dig en speciel e-mail, når din ordre er klar til afhentning. Læs mere om "afhentning" under punkt 6, længere nede.
  • Når din pakke/pallegods forlader vores lager i Kjellerup, modtager du en e-mail med direkte Track & Trace link på hver enkelt forsendelse/pakke.
Bestillingsvarer
  • Er produktet markeret som "Bestillingsvarer" sættes leveringsdage efter den forventede transporttid fra fjernlager, til vores lager og herefter til kunden (og tælles som hverdage: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag). 
  • Produkter på fjernlager har forskellige leverings­tider. Forventede leveringstid står på produkt­siden ved købs­knappen?
  • Når en ordre indeholder bestillingsvare, holdes hele ordren tilbage og sendes samlet, når bestillingsvaren ankommer på vores lager i Kjellerup.
  • Kontakt kundeservice, hvis du ønsker at få de øvrige varer der er "På lager i Kjellerup" leveret med det samme, mod ekstra fragtomkostninger. 
Leveres fra leverandøren 
  • Produkt markeret som "Leveres fra leverandøren", bliver sendt direkte til dig fra en tredje­partsleverandør og ikke gennem vores lager i Kjellerup. 
  • Leveringsdage sættes efter den forventede transporttid fra leverandøren til kunden (og tælles som hverdage: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fre­dag). 
  • For eventuelle andre varer i din ordre, vil disse blive behandlet og sendt fra vores lager i Kjellerup. Hvis din ordre desuden indeholder "Bestillingsvarer", vil eventuelle varer, der er "På lager i Kjellerup", blive tilbageholdt på vores lager. Disse varer vil blive sendt samlet, når "Bestillingsvarer" ankommer til vores lager i Kjellerup, for at sikre en effektiv og samlet levering.
  • Kontakt kundeservice, hvis du ønsker at få de øvrige varer der er "På lager i Kjellerup" leveret med det samme, mod ekstra fragtomkostning­er. 
  • I nogle tilfælde kan der forekomme afvigelser i lev­e­ringsmetoden, når varer sendes direkte fra leve­randøren til dig. For eksempel kan du vælge levering med GLS gennem os, men producenten sender måske varen med PostNord.
  • Vi kan desværre ikke garantere Track & Trace for direkte leverancer fra tredjepartsleveran­dør­er, der sender bestillinger uden om vores lager.
Forudbestillingsvarer
  • Er produktet mærket med "Forudbestil Nu" vil leve­­rings­­datoen være baseret på leverandørens forventede leveringstid. Dette betyder at den først vil blive sendt afsted på et senere tids­punkt.
  • Når en ordre indeholder "Forudbestil Nu" varer, holdes hele ordren tilbage og sendes samlet, når den forudbestilte vare ankommer på vores lager i Kjellerup.
  • Kontakt kundeservice, hvis du ønsker at få de øvrige varer der er "På lager i Kjellerup" leveret med det samme, mod ekstra fragtomkostning­er. 

Track & Trace her
https://gls-group.com/DK/da/find-pakke
https://www.dbschenker.com/app/tracking-public/

6. Leveringsmetoder 

Generelt
  • Vi leverer KUN i Danmark (DK) og til alle brofaste øer, ikke til udlandet. 
  • GLS leverer småpakker over hele landet (DK), inklusiv øerne (pakken skal være under 20 kg og mindre end 1,2 meter i længden).
  • Hvis din ordre består af flere pakker, vil dette fremgå af din Track & Trace-email fra os, som angiver: "Din forsendelse indeholder 2 pakker". Hver pakke har sit eget Track & Trace-nummer.
  • Levering sker gennem enten GLS eller DB Schenker. 
  • Fragtmetoder fremgår ved bestillingsforløbet ved check-out, under "Leveringsmetode". Udvalg­et af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne og prisen. 
  • Levering til GLS PakkeShop er billigere end omdeling til privat adresse.
  • Hvis du har valgt levering med GLS til Pakkeshop, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til et nærliggende Pakkeshop.
  • Hvis du ikke er hjemme ved pakker sendt til omdeling og ikke har givet fuldmagt til at stille pakken, sendes den retur til den nærmeste central. Dette medfører en ekstra omkostning for genudsendelse, som afholdes af kunden.
  • Særligt for erhvervsdrivende: I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Homeshop A/S kontaktes.
  • Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

GLS :: download app. Følg dine pakker
iPhone: GLS app
Google Play: GLS app

DB Schenker :: download app. Følg forsendelser
iPhone: DB Schenker Tracking
Google Play: DB Schenker Tracking

Nedenfor beskrives de forskellige leverings­muligheder, vi tilbyder:

Privatadresse - med omdeling (GLS)
  • Pakker med omdeling leveres direkte til modtagerens adresse. 
  • Pakker bestilt direkte til privatadresse leveres alle hverdage (mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag) mellem kl. 7-16.
  • Leveringstiderne kan variere under helligdage, da disse dage ikke betragtes som hverdage.
  • Hvis modtageren ikke er hjemme ved levering, vil pak­ken blive lagt til afhentning på nærmeste GLS Pakkeshop.
  • GLS informerer kunde via sms/e-mail herom, hvis de ikke træffer nogen på adressen på leve­rings­tids­punktet.
ModtagerFlex - med omdeling (GLS)
  • For modtagere tilmeldt 'ModtagerFlex', vil pakken blive placeret på det aftalte sted ved modtager­adressen, uanset om modtageren er hjemme. For mere information om betingelserne, se venligst transportørens hjemmeside. 
  • Ved anvendelse af transportørens flex-leve­rings services, gælder der til enhver tid transportørens forretningsbestemmelser vedr. bortkommelse eller skade af leverancen. 

Bestil GLS Modtagerflex
Afgiv fuldmagt online HER 
Forretningsbetingelser

GLS PakkeShop - uden omdeling
  • Få din GLS-pakke uden omdeling. Vælg frit blandt nærmeste GLS PakkeShop. 
  • Pakker, der er bestilt direkte til GLS PakkeShop leveres alle hverdage + lørdag (gælder kun GLS PakkeShops der har lørdagsåbent) mellem kl. 7-16.
  • Leveringstiderne kan variere under helligdage, da dis­se dage ikke betragtes som hverdage.
  • Du har 7 dage til at hente din GLS-pakke. 
  • Når pakken er klar til afhentning i GLS PakkeShoppen, sender GLS dig en e-mail og sms. Her­efter kan pakken hentes – blot oplys pakkenr. og modtagers navn, som står i GLS e-mail/sms. Du kan komme ud for at skulle vise ID, når du henter din forsendelse. 
  • Levering til GLS PakkeShop er billigere end omdeling til privat adresse.
Erhvervsadresse - med omdeling (GLS)
  • Ved bestillingsforløbet i Check-out, skal leve­rings­adressen ændres til erhvervsadressen, hvis du ønsker at modtage pakken på dit arbej­de.
  • GLS leverer alle hverdage mellem kl. 7-16.
  • Leveringstiderne kan variere under helligdage, da dis­se dage ikke betragtes som hverdage.
DB Schenker Pallegods
  • DB Schenker er til større forsendelser som sendes som pallegods, når pakken/produktet ikke kan sendes som almindelig pakkepost (pak­kepost = maks. 20 kg og mindre end 1,2 meter i længden).
  • Download DB Schenkers Tracking app til din mobil, hvor du kan følge din leverance i realtid og se det forventede leveringstidspunkt.
  • DB Schenker leverer alle hverdage mellem kl. 7-16. 
  • Leveringstiderne kan variere under helligdage, da dis­se dage ikke betragtes som hverdage.

DB Schenker Fuldmagt

Du kan vælge at give os fuldmagt til at stille varen et bestemt sted, hvis du ikke er hjemme ved modtagel­sen. Vælger du at benytte en fuldmagt, skal du være opmærksom på, at transportørens gældende forretningsbetingelser vedrørende bortkomst eller skade på gods vil være gældende. 

Ønsker du at gøre bruge af denne muligheder, skrives dette i kommentarfeltet ved ordreafgivelse. 

Leveringsbetingelser for pallegods

  • Ved levering af pallegods skal modtageren være til stede for at underskrive ved modtagel­sen. Du har mulighed for at oprette en fuldmagt, hvis du ikke kan være hjemme.
  • Alle former for pallegods leveres til kantsten ved hjælp af en standard palleløfter. Der skal derfor være kørefast underlag, og der kan ikke leveres på græs eller grus.
  • Det er 100% op til fragtmanden at vurdere, om hans bil kan køre af smalle grusveje for at aflevere fragten. Det er fragtmanden, der træffer denne beslutning baseret på de aktuelle forhold.
  • Levering med kranbil er desværre IKKE muligt. 
  • For at lastbilen kan komme frem til leverings­adressen, skal der minimum være 5 meters frihøjde og 4 meter i bredden. Dette kan betyde, at levering i f.eks. sommerhusområder kan være en udfordring. 
  • Der kan være enkelte tilfælde, hvor en ordre ikke kan leveres til den angivne adresse, hvis chaufføren vurderer, at det ikke er muligt at levere på grund af manglende plads eller uegnet underlag. I sådanne tilfælde vil vi kontakte kunden for at aftale den videre proces. Kunden kan vælge enten selv at sørge for afhentning af ordren fra et nærliggende afhentningssted eller dække omkostningerne for en ny leveringsforsøg. Såfremt en løsning ikke kan findes, kan vi blive nødt til at annullere ordren og kunden vi i det tilfælde blive opkrævet de reelle returomkostninger. Hvis leverings­adressen ikke lever op til overstående krav om underlag og plads, vil kunden blive opkrævet forgæves fragtomkostninger. 
  • Yderligere forsøg på levering til samme adresse vil også medføre en ekstra omkostning for kunden.

Anvendelse af tredjeparts transportør

I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til and­en transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder Homeshop A/S's forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.

Afhentning
  • Hent dine varer direkte fra vores lager. 
  • Varerne skal være på lager ved bestilling (læs om "På lager i Kjellerup"). 
  • Bestil inden kl. 14 og afhent samme dag. 
  • Vælg "Click’n’Collect" under "Leveringsmetode" i be­stil­lingsforløbet.
  • Du modtager en speciel "Nu er din pakke klar" e-mail fra kundeservice, når dine varer er klar til afhentning (ord­re­bekræftelse er ikke gældende til vareafhentning).
  • En bestilling til afhentning skal afhentes senest fire hverdage efter, at den er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en meddelelse herom via mail og/eller sms. Hvis afhentningen ikke sker inden for denne frist, vil vi kontakte kunden for at afklare den ønskede håndtering af ordren. Hvis kunden ikke ønsker at afhente ordren og ingen anden løsning kan aftales, vil ordren behandles som en fortrydelse.
  • Hvis du vil hente din bestilling mere end fire dage efter bestillingstidspunktet, bedes du skrive den ønskede afhentningsdato i kommentarfeltet under 'Click'n'Collect'. Du bedes hente din bestilling inden for fire hverdage fra den valgte dato.

Afhentningsadresse (hvis ikke andet er aftalt) 
Homeshop

Industriparken 16 - port 1

8620 Kjellerup

Danmark 

Varerne hentes inden for lagerets åbningstider
Mandag - torsdag: kl. 8 - 16

Fredag: kl. 8 - 15

Lørdag/Søndag: LUKKET

7. Fortrydelsesret

  • Varen skal være købt hos Homeshop.dk
  • Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortryd­el­ses­ret, der løber fra modtagelsen af varen. 
  • Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
  • Før du returnerer en vare, bedes du venligst informere os først. Der er to måder at gøre det på:
  • Opret en fortrydelsessag online via din kundekonto på webshoppen. Læs vejledning under “Opret fortrydelsessag via kundekonto”.
  • Du kan også udfyld en standardfortrydelsesformular og send den på e-mail til kontakt@homeshop.dk. Formularen findes nederst på siden med handelsbetingelserne på vores hjemmeside og er desuden vedhæftet som PDF i den e-mail, du modtager sammen med ordrebekræftelsen.
  • Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
  • Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
  • Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
  • Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare.
  • Et bundle-køb betyder kort fortalt, at du køber flere varer samlet i én pakke, typisk til en lavere pris end hvis du købte varerne hver for sig.
  • Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
  • Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af ind­købs­kurven og din faktura.
  • Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.
Fortrydelse af ordrer med gratis gaver

Ved returnering af en ordre med en gratis gave skal denne også returneres. Manglende returne­ring af gaven vil medføre fradrag i returbeløbet svarende til gaveværdien.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiej­neprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis forseglingen er ubrudt.
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende.
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
  • Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke ind­løses til kontanter.
Opret fortrydelsessag via kundekonto
  • Åben vores website homeshop.dk
  • Gå til din kundekonto via link i footer (scroll helt ned på siden)
  • Vælg "Ordrer" under "MIN KONTO"
  • Find din ordre på listen
  • Vælg "Detaljer" yderst i højre kolonne ud for den aktu­elle ordre.
  • Den aktuelle ordre åbner sig nu.
  • Scroll ned på siden til du kommer til det/de aktuelle produkter der skal returneres.
  • Afkryds boks (den bliver blå) af ud for det/de aktuelle produkter der skal sendes retur (se venstre kolonne).
  • Scroll ned til du kommer til "Tilføj en besked".
  • Give en årsag til hvert enkelt varer der skal returneres i feltet under. 
  • Når alle returvarer er udfyldt med årsag, tryk på "Send" knappen under tekstfeltet.
  • Gå tilbage til "Min konto"
  • Vælg "Returneringer"
  • Udskriv PDF og vedlæg den i pakken.
  • Se vejledning i køb af returlabel under "Køb af retur­label til pakke op til 20 kg".

NB: Der kan udelukkende returneres pakker af størrel­sen 0-20 kg gennem denne returlabel vi forhandler her på webshoppen. Den kan derfor ikke benyttes til tungere pakker end 20 kg og heller ikke til pallegods eller pakker over 1,2 meter i længden. 

Opret returnering
  • Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
  • Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Hvis du har købt din returlabel hos os, hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten, såfremt varen har været forsvarligt indpakket. Læs mere om krav til varens stand ved returnering nedenfor.
  • Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler GLS.
  • Pakker leveret til posthus/Pakkeboks/Nærboks/Pak­keShop vil ikke blive afhentet.
  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller fra DAO.
  • Nogle produkter kan ikke returneres med normal pak­kepost. Dette gælder pakker over 20 kg, over 1,2 meter i længden eller pallegods. Er pak­ken for stor, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd eller DB Schenker.
  • Omkostningerne for returnering som pallegods, er afhængig af produktets vægt og størrelse, men vil typisk koste 299 kr.
Varens stand ved returnering
  • Du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.
  • Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du an­svarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt svarende til varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
  • Vi anbefaler, at du sender varen retur i den origi­nale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.
  • Er produktet ikke fikseret i originale emballage, rådes det at beskytte den yderlig mod skader, for at undgå værdiforringelse under returfor­sendelsen. Læs mere om GLS's anbefalinger for forsvarlig emballage, hvis de evt. skal dække beskadigelse under fragt.
Køb af GLS returlabel - pakke op til 20 kg

Link til GLS returlabel på shoppen.

Gå til siden for returlabel på webshoppen.

  • I skrivefeltet "Din meddelse her" indtast det 7-cifrede ordrenummer (se faktura, under “ordre­re­ference”) for den ordre, du ønsker at returnere et produkt fra.
  • Årsag til returnering: Angiv årsagen til returne­ringen.
  • Tryk på knappen "Gem tilpasning".
  • Tilføj GLS returlabel til indkøbskurven.

Gå til checkout og betaling:

  • Log ind på din kundekonto eller indtast dine oplysninger i felterne for "Personlige oplysninger" og "Adresser".
  • Vælg din foretrukne betalingsmetode.
  • Læs og accepter handelsbetingelserne ved at sæt­te flueben i boksen "Jeg accepterer hand­els­beting­elser­ne".
  • Klik på knappen "Godkend og betal".

Modtag din returlabel

Ca. 5 minutter efter gennemført betaling modtager du en e-mail med en QR-kode.

Pak produktet forsvarligt ind

Sørg for, at varen er pakket forsvarligt (se eventuelt afsnittet om "Varens stand ved returnering").

Gå til en GLS Pakkeshop eller indleveringssted:

  • Tag pakken og QR-koden med til den nærmeste GLS Pakkeshop.
  • Vis QR-koden til personalet, som scanner den og printer returlabelen for dig.
  • Sæt returlabelen på pakken.

NB: Der kan udelukkende returneres pakker af størrel­sen 0-20 kg gennem denne returlabel vi forhandler her på webshoppen. Den kan derfor ikke benyttes til tungere pakker end 20 kg og heller ikke til pallegods eller pakker over 1,2 meter i længden. 

Varen sendes ti

Homeshop A/S

Industriparken 16 - Port 6

8620 Kjellerup 

Mrk. Fortrydelse af køb 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
  • Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
  • Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leverings­om­kost­ninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtag­et din besked om, at du vil fortryde købet.
  • Vi refunderer ikke ekstra leverings­omkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leve­ringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.
  • Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betal­ings­middel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
  • Bemærk, at du ikke får leveringsomkostning­erne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
  • Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

8. Reklamationsret

  • I tilfælde af synlige fragtskader bedes der reklameres samme dag, som varen modtages.
  • For skjulte skader, bedes der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget.
  • Som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at der ydes 24 måneders reklamationsret.
  • Der ydes 12 måneders reklamationsret til er­hvervs­kunder.
  • Varen skal være købt hos Homeshop.dk
  • Du bedes kontakte os på kontakt@homeshop.dk, inden du sender varen. 
  • Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhæng­ig af den konkrete situation.
  • Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 
  • For de produkter der er påført et serienummer, er det vigtigt at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til stede på produktet, kan det være svært for Homeshop A/S at behandle din reklamation.
  • Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. Moms (dog maks. DKK 500 inkl. Moms), hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Homeshop A/S, eller det konstateres at reklama­tionsret ikke er gældende, hvilket du accepterer inden vi påbegynder testning.
  • Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt 
fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr, hvilket du accepterer inden vi påbegynder testning.
  • Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes manglende opdatering af software, korrekt anvend­else eller montage. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Varens stand ved reklamation
  • Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.
  • Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredje­partssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.
Opret reklamationssag

Hvis du har brug for at oprette en reklamation, følg venligst disse trin:

1. Kontakt os først:

  • For at sikre en hurtig og effektiv behandling, bedes du først kontakte vores kundeservice
  • Hav dit ordrenummer klar (7 cifret, se faktura under “ordrereference”), da dette vil blive brugt til at finde din købshistorik og fremskynde processen.
  • Vi informer dig om processen, da nogle produkter/mærker håndterer reklamationer selv. 

2. Kontaktmuligheder:

E-mail: kontakt@homeshop.dk

Send os en e-mail med detaljer om din reklamation
(billeder/ordre nr/problem)

Telefon: 87702525

Ring til vores kundeservice for at tale direkte med en af vores medarbejdere.

3. Forberedelse af dokumentation:

Forvent et krav om billeder af produktet, der tydeligt viser reklamationen. Dette er ofte nødvendigt uanset om det er Homeshop.dk eller producenten selv, der varetager reklamationen.

  • Beskriv problemet så detaljeret som muligt i din henvendelse. Jo mere information du giver, desto bedre og hurtigere kan vi behandle din sag.
  • Læs evt. krav til dokumentation af fragtskade - læs “Reklamationsret"

Reklamation sendt til Homeshop.dk

  • Når vi har modtaget varen, vil vi teste den og vurdere om den skal sendes til vores leverandør til reparation, eller erstattes med tilsvarende produkt.
  • Hvis reklamationen skal sendes direkte til producenten, vil vi give dig de nødvendige oplysninger for at kontakte dem. 
  • Tak for din forståelse og samarbejde. 

Når du returnerer en reklamationsvare, bedes du sende den til følgende adresse:

Homeshop A/S

Industriparken 16 - Port 6

8620 Kjellerup

Mrk. pakken med det sagsnummer, du får tilsendt af kundeservice.

VIGTIGT!: Vi modtager kun pakker, som leveres direkte på vores adresse.

9. Persondatapolitik

10. Opret kundekonto

Det giver overblik og fleksibilitet

Med en kundekonto kan du: se din ønskeliste, ændre modtager adresse, se alle dine ordre, genbestille et købt produkt, følge igangværende ordre, download faktura, oprette og følg dine fortrydelsessager. 

Opret en kundekonto HER
Se din kundekonto HER

11. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@homeshop.dk. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus

Mæglingsteamet for Forbrugerklager

Toldboden 2

8800 Viborg

- via Klageportalen for Nævnenes Hus: 

www.naevneneshus.dk

  • Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbruger­klagenævnet. 
  • Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. 
  • For klager over tøj og sko skal prisen som udgangs­punkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. 
  • Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
  • EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. 

Klage indgives her.

  • Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@homeshop.dk
  • www.homeshop.dk er en e-mærket netbutik – dette betyder at du som forbruger har adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

Du kan se vores godkendelse her.

12. PriceRunner Købsgaranti

  • Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse er gratis og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.
  • Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgaran­tien, selvom du ikke allerede er medlem hos PriceRunner. Du skal blot oprette dig som bruger i dag. Det kan gøres på et par minutter. 

Er du ikke medlem endnu? Du kan blive medlem her - det er gratis og tager under et minut at regi­strere sig.

  • Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger.
  • Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostning­er og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
  • Besøg PriceRunner for at se de endelige vilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.

Standardfortrydelsesformular