Handelsbetingelser

Link til fortrydelse af køb / returnering af produkter (GÆLDER IKKE PRODUKTER SOM IKKE ER LEVERET ENDNU)

Følgende bestemmelser fastlægger forholdet mellem dig som kunde og Homeshop.dk, når du handler hos os via Internettet som privatkunde - såfremt du handler som erhvervskunde (B2B) er det følgende som er gældende hent DB20   her

Homeshop.dk tager forbehold for udsolgte varer, mellemsalg, tekniske fejl, pris - og korrekturfejl, typografiske fejl, eventuelle afgiftsændringer, manglende leverancer fra leverandører og andre forhold, som måtte forhindre opfyldelsen af en ordre.

Virksomhedsoplysninger & afhentningsadresse
Homeshop.dk A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S
Industriparken 16 port 1
8620 Kjellerup
Tlf. 87 70 25 25
e-mail: kontakt@homeshop.dk

Showroom:
Homeshop.dk A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S
Homeshop.dk A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S
Vinkelvej 1
8620 Kjellerup

CVR. 27626920

Selskabsform: Aktie selskab
Etableringsår: 2003

Bankoplysninger
Spar Nord Bank A/S
Reg.nr. :   8491
Konto nr.: 4561782003
Iban: DK9584914561782003
Bic/Swift: SPNODK22

Vi besvarer mails indenfor 24 timer - dog ikke i weekenden. Homeshop.dk er en e-mærket netbutik.
Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline - du kan se vores godkendelse
her

Priser
Alle priser på Homeshop.dk er inkl. moms og afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du har afgivet en bestilling bekræfter vi den omgående med e-mail og ved enhver form for problemer omkring levering/gennemførelse af en ordre, vil du blive kontaktet telefonisk eller via e-mail.
Bemærk der kan/må ikke benyttes rabatkoder på individuelle tilbud indhentet fra en Homeshop medarbejder - disse priser er rene netto priser.


Levering

Vi bestræber os på at kunne afsende din ordre (hvis det er lagervarer) samme dag hvis bestilling sker inden kl. 14.00
Din ordre vil blive leveret indenfor 1-6 hverdage hvis de bestilte varer er på lager.

Levering af varer sker via PostNord.
Fragtfri levering på ordrer over kr. 3000,- , dog ikke individuelle tilbud / forespørgsler og kun leveret til brofaste øer, samt palle gods.

Bemærk der kan/må ikke benyttes rabatkoder på individuelle tilbud indhentet fra en Homeshop medarbejder - disse priser er rene netto priser.

Vi leverer til alle bro-faste øer dog kan Postdanmark småpakker leveres over hele landet også øer.
Enkelte produkter har ekspeditionsgebyr pålagt - dette oplyses både på produktsiden og på betalingssiden.


Du har følgende muligheder for levering:

På lager i Kjellerup:
Vi afsender din ordre hurtigst muligt og for det meste fra dag til dag på alle produkter markeret som "På Lager i Kjellerup"

Bestillingsvare:
Leveringsdage sættes efter den normale transporttid fra fjernlageret til os (og tælles som hverdage)
Produkter på fjernlager har forskellige leveringstid og nogle produkter leveres direkte fra producenten ud til dig
Se oplysningen på varen om specielle leveringstider som vil fremgå hvis der er nogle.
Bestiller du produkter som både er lager i Kjellerup og på Fjernlager sendes ordren også samlet når produktet fra fjernlager er klart!
Der kan også være afvigelser i leveringsmetoden hvis en vare sendes direkte fra producenten ud til dig eks. vælger du hos os PostNord men producenten sender med GLS

Forudbestilling:
Er der produkter som er til forudbestilling på din ordre - sendes ordren samlet når det forudbestilte produkt kommer på lager
Se oplysningen på varen om forudbestillingstidspunktet som vil fremgå hvis der er nogle

Track & Trace
Du vil modtage Track & Trace nr. når din pakke er afsendt (dog kan direkte leverancer ikke altid leveres Track & Trace).
Der kan også være afvigelser i leveringsmetoden hvis en vare sendes direkte fra producenten ud til dig eks. vælger du hos os PostNord men producenten sender med GLS

Leveret på adresse
Postpakker med omdeling er pakker, som vi afleverer direkte til modtageren. Hvis modtageren ikke er hjemme, når postbuddet ringer på, vil pakken blive lagt til afhentning på posthuset, i postbutikken eller i Døgnposten. Hvis modtageren er tilmeldt Modtagerflex, vil pakken dog blive afleveret på det aftalte sted på modtageradressen
Du kan også vælge at få pakken afleveret på din adresse, uanset om du er hjemme eller ej. Når du tilmelder dig Modtagerflex, har vi på forhånd aftalt, hvor postbuddet må aflevere pakken

Leveret pakkeshop
Nem levering få din din postpakke uden omdeling, vælg frit blandt mere end 1500 udleveringssteder heraf 800 posthuse, 485 pakkebokse - heraf 300 af Kvickly/Brugsen/Superbrugsen butikker og 185 døgnbokse.
En ’Leveret pakkeshop pakke’ er billigere for dig end en pakke, der skal afleveres på privat adresse - og du vælger hvor du vil have den leveret når du går til kassen på shoppen.

Levering erhverv
Når du bestiller en vare, vil det ofte være mest bekvemt for dig at få pakken leveret der, hvor du er.
Det kan fx være på din arbejdsplads, hvor du er i dagtimerne eller i dit sommerhus, hvis du forventer at modtage en pakke i løbet af ferien. I begge tilfælde kræver det, at du oplyser den ønskede leveringsadresse, når du bestiller din vare.

Postnord Logistics
Postnord Logistics er til større forsendelser som pallevarer og større ting som ikke kan sendes med alm Pakkepost.
Du kan vælge at give os fuldmagt til at stille varen et bestemt sted så den er der når du kommer hjem

Du har også mulighed for at få Chaufføren til at ringe evt. 1 time før levering - så du kan nå hjem inden levering
Ønsker du at bruge en af disse muligheder skrives dette i kommentarfeltet ved ordreafgivelse
Vær opmærksom på at Homeshop.dk og fragtfirmaet ikke hæfter for tyveri efter aflevering.

Vi leverer KUN varer til Danmark.


Såfremt man ikke er hjemme ved levering og ikke har afgivet fuldmagt til at den må stilles går pakken tilbage til den nærmeste central - der vil derfor være en ekstra omkostning for genudkørsel - denne står for kundens regning

Alle former for palle gods leveres til kantsten ved hjælp af en standard palle løfter. Der skal derfor være kørefast underlag, og der kan ikke leveres på græs eller grus. Levering med kranbil er desværre ikke mulig.

For at lastbilen kan komme frem til leveringsadressen, skal der min. være 5 meters frihøjde og 4 meter i bredden. Dette kan betyde, at levering i fx sommerhusområder kan være en udfordring.

Der kan være enkelte tilfælde, hvor en ordre må annulleres efter afsendelse, hvis chaufføren vurderer, det ikke er muligt at levere til den angivne adresse. Hvis leveringsadressen ikke lever op til overstående krav om underlag og plads, vil kunden blive opkrævet forgæves fragtomkostninger.

Afhentning
Såfremt du ønsker at undgå forsendelsesomkostninger er du velkommen til selv at komme og hente dine varer på vores lager, dette er naturligvis uden fragtomkostninger.

Bestillingen skal laves på homeshop.dk og under levering vælges "Afhentning i Kjellerup".
Bemærk - Du får en e-mail fra kundeservice når dine varer er klar til afhentning

Afhentnings tidspunkter
MANDAG - TORSDAG       KL. 8.00 - 16.00
FREDAG                          KL. 8.00 - 15.00
LØRDAG/SØNDAG            LUKKET

Afhentning sker medmindre andet er aftalt på: Industriparken 16 Port 1 - 8620 Kjellerup

Betaling

Når du handler hos Homeshop.dk er du altid garanteret en sikker betaling.

Hos Homeshop.dk kan du betale med flg. betalingskort.
Visa Elektron Ingen gebyrer
Mobilepay Ingen gebyrer
Visa/Dankort Ingen gebyrer
Dankort Ingen gebyrer
Mastercard Ingen gebyrer
Mastercard Debet Ingen gebyrer
Visa Ingen gebyrer
Visa Debet Ingen gebyrer
Diners Club Gebyrer Ja

Såfremt der benyttes firmaudstedt betalingskort eller udenlandsk udstedt kort tillægges der kortgebyr.
OBS - Kortgebyr krediteres ikke ved fortrydelse af køb.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra homeshop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Prisen er den der gælder ifølge Homeshop.dk hjemmeside på købstidspunktet.
Ved betaling med dankort, gennemføres transaktionen krypteret online via en PBS godkendt betalings gateway server. Denne transaktion er godkendt af PBS. Hvis du ønsker mere information om online betaling, kan du besøge PBS: www.betaling.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra homeshop.dk.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Prisen er den der gælder ifølge Homeshop.dk hjemmeside på købstidspunktet.
Ved betaling med dankort, gennemføres transaktionen krypteret online via en PBS godkendt betalings gateway server.
Denne transaktion er godkendt af PBS. Hvis du ønsker mere information om online betaling, kan du besøge PBS: www.betaling.dk

Fortrydelse af køb
Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret der løber fra modtagelse af varen.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, der er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Dette gælder eksempelvis tonet maling som ikke tages retur.

Det er heller ikke muligt at fortyde købet på varer som er lavet på individuelt tilbud eller specielle skaffevarer uden der tillægges returgebyr som fastsættes via aftale med kundeservice

Vi har valgt at yde 30 dages fortrydelsesret
Efter du har meddelt at du vil fortryde købet inden 14 dage har du 14 dage til at returnere varen
Du har derfor ALTID ret til at fortryde købet inden 30 dage fra modtagelsen hvis du af nogen grund fortryder.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde.
Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Homeshop A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S
Industriparken 16 - Port 1
8620 Kjellerup
Mrk. Fortrydelse af køb

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved at udfylde formularen ved at klikke her
Når vi har modtaget og kontrolleret varen får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage.
Vi krediterer det fulde beløb ved returnering af en ubrugt vare inkl. fragten ved levering til dig

Det eneste du selv skal gøre er at varen er forsvarligt pakket og du skal selv betale fragten tilbage til os.

BEMÆRK VI AFHENTER IKKE PAKKER I PAKKESHOPS - RETURVARER SKAL SENDES TIL ADRESSEN OVENFOR.
VI KAN IKKE MODTAGE RETUR FRA DAO DA DER IKKE ER ÅBENT OM NATTEN PÅ LAGERET


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt
under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
HER

Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.


Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. Belægningsten, byggematerialer, hytter m.m. og varer som er over 1,2 meter lang. Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 3800 DKK.

Reklamationer
Du har ALTID 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Retur adresse
Homeshop A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel
Industriparken 16 port 1
8620 Kjellerup
Mrk. Dit returnr du får fra blanketten

Inden du returnerer varer skal du have anmodet om returnering af afvente en godkendelse - dette gøres nemt  her
Husk at påføre hvad problemet er , så detaljeret som muligt i kommentarfeltet på retur anmodningen.

Hvis varen er transportskadet eller hvis vi har leveret en forkert vare, bedes du kontakte os på mail: kontakt@homeshop.dk eller ved brug kontakt formularen du finder i topmenuen.

Vi oplyser, hvordan du returnerer varen uden udgifter for dig. Vi sender en ny vare til dig uden omkostninger eller vi refunderer hele beløbet inklusive ekspeditionsgebyr- og fragtomkostninger.


Mangelsregler: Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Personlige oplysninger
Homeshop.dk registrerer følgende i sit kundekartotek i forbindelse med køb:
Navn
Adresse
Telefonnummer
Mail 
Faktura
Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. Oplysninger videregives ikke til 3. mand.

Registreringen sker for, at vi kan levere varer til kunden, behandle evt. reklamationer og af hensyn til vort bogholderi.
Ved betaing med betalingskort sker registrering via en sikker server hvor oplysningerne krypteres.
Personoplysningerne registreres hos Kjellerup Tømmerhandel A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos Kjellerup Tømmerhandel A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på homeshop.dk er E-handelschef Thomas Sørensen.

Alt kundeinformation bliver opbevaret krypteret på vores server, og kan kun tilgås af ansatte af Kjellerup Tømmerhandel A/S.
Alt betaling sker via en sikker krypteret forbindelse (SSL) gennem Epay.

Oplysninger afgivet til homeshop.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Kjellerup Tømmerhandel A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kjellerup Tømmerhandel A/S via e-mail salg@homeshop.dk

Cookies
På homeshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du
kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på homeshop.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere homeshop.dk. 

E-markedsføring

Vi tilbyder dig forskellige former for nyhedsbrevstjenester, som omfatter
Indhold til inspiration såsom opdateringer om brands, tendenser, tilbud, salg, kategorier.

Påmindelser, hvis eksempelvis prisen på en vare på din ønskeliste falder, hvis du har glemt varer i din indkøbskurv, eller hvis du har bedt om en påmindelse når en vare bliver tilgængelig igen
Spørgeundersøgelser, som eksempelvis undersøger, om du er tilfreds med de varer, du købte

Individualiserede anbefalinger af varer, vi mener vil falde i din smag baseret på din(e) tidligere bestillinger og browseradfærd
Opdateringer fra influencere eller brands, som du eventuelt følger på vores site
Hvis du har tilmeldt dig nyhedsbreve, modtager du nogle af de nyhedsbrevstjenester, som er beskrevet ovenfor (afhængigt af omfanget af din tilmelding). Der er også servicespecifikke nyhedsbreve, som er en integreret del af en bestemt type tjeneste.

Klagemulighed

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Homeshop kundeservice kontakt@homeshop.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr